Про оподаткування та подання звітності під час воєнного стану
15:51 30.03.2022
Верховна рада прийняла зміни щодо оподаткування під час воєнного стану. 7 березня набрали чинності Закони України від 03.03.2022: • № 2115-IX «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни» (законопроєкт № 7121); www.golos.com.ua/documents/z-2115-ix.pdf
• № 2118-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» (законопроєкт № 7125). www.golos.com.ua/documents/z-2118-ix.pdf
Закон № 2115-IX передбачає, що: 1) фізособи, ФОПи, юрособи подають податкові, облікові, фінансові, бухгалтерські, розрахункові, аудиторські звіти та будь-які інші документи, подання яких вимагає чинне законодавство, в документальній та/або електронній формі, за 90 календарних днів (к. дн.) після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни за весь період неподання звітності чи обов’язку подати документи; 2) у період дії воєнного стану або стану війни, а також протягом трьох місяців після його завершення, до фізосіб, ФОПів, юросіб не застосовують адміністративну та кримінальну відповідальність за неподання чи несвоєчасне подання звітності чи документів, подання яких вимагає закон; 3) особи, які не мають фізичної можливості протягом строку, що визначає Закон № 2115-IX, подати звітність чи документи через наслідки їх участі у бойових діях, звільняються від адміністративної і кримінальної відповідальності та подають звітність чи документи не пізніше ніж за 30 к. дн. із дня закінчення наслідків, через які не могли їх подати; 4) у період дії воєнного стану чи стану війни уповноважені органи не проводять перевірки своєчасності та повноти подання будь-яких звітів чи документів звітного характеру.
Закон № 2118-IX передбачає, зокрема: - звільнення від відповідальності платників у разі неможливості виконання своїх обовʼязків; -·не проведення податкових перевірок та зупинення розпочатих; - визнання операцій із добровільної передачі або відчуження коштів, товарів, у т. ч. підакцизних, надання послуг на користь ЗСУ та підрозділів тероборони, без попереднього або наступного відшкодування їх вартості, такими що не є операціями з реалізації з метою оподаткування; - врахування у складі витрат у повному обсязі коштів та майна, що передають ЗСУ та іншим підрозділам; - не включення суми відшкодування вартості пального, витраченого у разі надання послуг з перевезення для забезпечення потреб ЗСУ та підрозділів тероборони, до складу оподатковуваного доходу фізичних осіб, які надають такі послуги; - подовження дії ліцензій на виробництво підакцизної продукції; - особливості виробництва та імпорту тютюнових виробів.